Weer een topper van Lotte!

Unlikable speelt zich af in de Victoriaanse tijdperk. Eleonora Prime moet vanwege restauraties samen met haar vader en broer Everett haar ouderlijke huis in Canterbury verlaten. Ze gaan naar Kennigton waar vader en zoon Clifton wonen. Zoon Felix en Eleonora kunnen vanaf het begin niet met elkaar opschieten.

Ondertussen wordt eerst Canterbury en daarna London opgeschrikt door Junior R. Met Jack the Ripper nog vers in het geheugen, is men doodsbang voor Junior R. Vrouwen worden aangeraden om niet meer de straat op te gaan en wanneer ze dat wel doen een nekbeschermer te dragen. Wanneer ze de nekbeschermer gaat halen staat ze op een gegeven moment oog in oog met Junior R. Vanaf dat moment heeft Junior R alleen nog maar interesse in haar.

Unsinkable vond ik al geweldig, Unwritable nog beter en toen er bekend werd dat Unlikable te koop zou zijn met een belevingsbox kocht ik deze meteen. Lotte je hebt me niet teleurgesteld. Je boeken worden steeds maar beter!

Lottes schrijfstijl is vlot, maar er is duidelijk nog aandacht besteed aan de details. Ik werd echt in het boek gezogen en na het lezen van de laatste bladzijde moest ik weer even landen op deze wereld.

Eleonora, Felix , Everett, Jonathan en Cecilia zijn personages die mijn hart heel snel veroveren. Ze zijn zo goed neergezet dat ik voelde alsof ik telkens naast ze stond en alles van dichtbij meemaakte.

De meeste hoofstukken worden vanuit Eleonora verteld, een enkele hoofdstuk vanuit Junior R. Dit vind ik een aangename afwisseling. Het raadsel wordt op deze manier langzaam ontrafeld. Het boek is een heerlijke afwisseling tussen spanning, romantiek en geschiedenis.

Dit is het laatste deel van Un- able serie. Jammer dat deze serie is afgesloten, maar ik hoop dat Lotte nog veel meer boeken gaat schrijven. Lottes eerste boek zorgde ervoor dat ik oog kreeg voor de fantastische Nederlandstalige auteurs. Het laatste dat ik nooit meer zonder een boek van Lotte kan. Dank je wel Lotte dat je dit boek heb geschreven! Eigenlijk verdient dit boek geen vijf sterren, maar een vijf+

Meer recensies van Het Boekenbijtje