Een goed begin van een fantasy serie

Hilma Werff 29 april 2024
Duisternis over Eticlea van Katie Vance is het eerste deel van een meeslepende Nederlandse YA fantasy, vol avontuur, magie en gevaar. In het begin moest ik heel even wennen aan de schrijfstijl, maar daarna was ik volkomen in de ban van dit verhaal.

De schrijfwijze is heel beeldend, waardoor je alles gewoon voor je ziet. De worldbuilding is geweldig en de verschillende personages komen ook heel goed over, je leeft met ze mee op hun queeste. Het doet een beetje denken aan ridderromans en aan Lord of the Rings, want ook daar moet er een queeste volbracht worden om duisternis te overwinnen.

Dit eerste deel heeft mij aangenaam verrast. Het is een boek met actie, magie, gevaar en vriendschap, met een heerlijke fijne schrijfstijl, beeldend verteld en met personages die je in je hart sluit, een fantasievol verhaal dat ik zeker kan aanraden! Ik ben heel benieuwd naar het tweede deel.

Meer recensies van Hilma Werff