Wie bepaalt er wie de criminelen zijn?

Dat is de vraag waarop men een antwoord zoekt. Zelfs hij die voor president van Amerika gaat, heeft zo zijn eigen normen over criminaliteit. Het boek geeft mooi weer wat er eigenlijk in de werkelijkheid in de wereld zich afspeelt. Geld geeft macht en dan heeft men totaal andere waarden. De schrijfster heeft dit met kennis van zaken mooi beschreven. Zij heeft trouwens de achtergrond, de ervaring en de kennis.
Men zegt: een beetje tam en mak in een recensie. Misschien omdat men hier maar enkele moorden heeft, geen groot politie onderzoek heeft. De moorden zijn ook niet dadelijk het hoofdthema van het boek. Het is echte onderzoeksjournalistiek en dat kan ook spannend zijn en het is spannend tot het einde men een plot dat stilaan is opgebouwd en dat te verwachten was. Het deed met terug denken aan het Watergate schandaal. Ook waar een president van Amerika die in nauwe schoentjes kwam te staan na lang onderzoeksjournalistiek.
Zij die de Europese politiek volgen moeten zich toch ook wel vragen stellen bij dat lobby werk om een Europese top job te bemachtigen. Dit zou volgens mij ook een mooie thriller kunnen opleveren/ onderzoeksjournalistiek.

Cristina Alger heeft volgens mij een nieuw soort thriller gemaakt, deze die gebaseerd is op onderzoeksjournalistiek. Mooi toch.

Meer recensies van hugo van der wildt