Leuke bonus!

‘Bonuspunt’ is het vierde en laatste deel in de Breekbaar serie van Ryanne Veldkamp. Wat mij betreft is het verhaal van William en Geert ook écht een bonus. Ik vind het leuk dat William, een boeiende personage, zijn eigen verhaal heeft gekregen.

Voor William, die gek is op daten, geen huisje boompje beestje. Tenminste hij heeft de man nog niet ontmoet waar hij dat mee zou willen opbouwen. Tot hij die ene man ontmoet en alles verandert omdat hij, ondanks hun grote verschillen, hem aantrekkelijker vindt dan zou moeten want is deze man wel klaar voor een relatie met hem?

William is een personage met een geweldig karakter. Hij is de beste vriend van Polly en zo hebben we hem ook eerder in de serie leren kennen. Hij is helemaal zichzelf, is loyaal, lief, zorgzaam en attent. En dan ineens is hij verliefd op een man die nog worstelt met zijn gevoelens voor mannen.
Geert, beste vriend en legermaatje van Dave, heeft een dochter maar geen relatie met de moeder. Hij heeft altijd geweten dat hij op mannen valt maar kon hier geen weg in vinden maar nu hij William heeft ontmoet is het gevoel sterker dan de angst.

Leuk is het einde van dit verhaal waarin alle personages langskomen en zo samen een zwijmelwaardige afronding geven aan deze serie.

De Breekbaar serie is een serie waarin heftige thema’s als mishandeling, dementie en seksuele geaardheid verwerkt zijn tot vlot geschreven verhaallijnen vol familie, vriendschap, liefde en humor. Waardoor de toon luchtig is maar het verhaal toch een diepere laag heeft. Over jezelf accepteren, openstaan voor het ontvangen en geven van liefde en over het uiten van gevoelens hoe moeilijk dit soms ook kan zijn. Complimenten voor de auteur!

Meer recensies van ilonka.audiobooks