Stagedive extraatje voor de fan

De Stagedive serie gaat verder in ‘Idool’. Deel 7 gaat over de nieuwe rockster Adam Dillon en zijn ex Jill Schwartz. Een jaar geleden gingen ze uit elkaar en Adam heeft hier een heel album over geschreven waar Jill niet al te best uit de verf komt. Jill heeft er schoon genoeg van om overal waar ze komt liedjes met leugens over hun relatie op de radio te horen. Ze gaat boos verhaal halen bij Adam. Maar als de twee exen elkaar weer in levenden lijve zien, blijkt dat alles tussen hen toch niet zo over is als ze dachten.

Adam is nieuw in het vak en nog bezig zijn weg te vinden. Hij is rijk, succesvol maar het was een lange en eenzame weg om zover te komen en hij beseft nu dat hij tijdens zijn relatie met Jill niet goed voor haar is geweest. Jill is mooi, pittig en onafhankelijk. Ze zet zijn leven totaal op de kop nu ze ineens voor zijn neus staat. Met een goed voorbereide preek zal ze hem wel even vertellen hoe ze denkt over zijn songteksten.

Kylie Scott heeft dit verhaal op de zo herkenbare Stagedive manier geschreven. Vlot, levendig, met humor en steamy scenes. De personages zijn zoals altijd sterk in karakter en tot de verbeelding sprekend. ‘Idool’ is vanuit Jill geschreven. Het is vermakelijk om via haar gedachten het verhaal over haar en Adam te beleven. De personages hebben een sterk karakter, de uitwerking hiervan blijft helaas oppervlakkig en seks lijkt voor alles de oplossing.

Als fan van deze serie luister ik naar alle verhalen die verschijnen maar voor mij bestaat De Stagedive serie uit de vier verhalen over de vier Stagedive bandleden. De korte verhalen zijn vermakelijke extraatjes maar meer ook niet. Leuk is het wel dat de vier karakteristieke mannen, hun vrouwen en kinderen soms verschijnen want het is toch leuk om te lezen over hoe het met iedereen gaat. Deze personages vervelen nooit.

Deel 8, ‘Rock on’, is ook een kort verhaal en gaat over Stagedive bandlid David en zijn vrouw Evelyn, mijn favoriete koppel.

Meer recensies van ilonka.audiobooks