De hemel bestaat

Ilse Meihuizen 24 juni 2020
Ik mocht het boek 'de hemel bestaat' van Valère Gijbels lezen via het Selfpub Cafe Boeken Auteurs en Lezers in ruil voor een recensie.

Het verhaal gaat over Aimé, een arts uit België, die na het overlijden van zijn vrouw een cursus Frans gaat doen in Nice. Hier woont ook Julien, een zwerver die zich heeft ontfermd over Gaillaard een zwerfhond. Gaillaard komt bij Aimé terecht als Aimé Julien ziek aantreft.
De dealer van Julien wil Gaillaard ook hebben om hem te gebruiken voor hondengevechten en weet Gaillaard te ontvoeren.

Het verhaal wordt afwisselend verteld door Aimé en Gaillaard wat het verhaal een bijzondere draai geeft. Je kan merken dat Valère Gijbels zelf meerdere talen spreekt want er komen regelmatig franse zinnen in voor die voor mij zonder talenknobbel opgezocht moesten worden via google. Dit haalde voor mij de vaart uit het boek. Persoonlijk had voor mij de details over het trainen van honden voor hondengevechten ook wel iets minder gemogen maar ik ga de eventueel komende boeken van Valère wel in de gaten houden.

Meer recensies van Ilse Meihuizen