Interessant verhaal

Ilse Meihuizen 16 november 2021
Wederom dankzij het selfpub cafe van Shirley Pellikaan en Kim Verheugen mocht ik het boek "Spiegeleffect" van Marleen Hartog lezen.
Waarvoor bedankt.

Marleen zegt in haar eindnoot: "Mijn doel is helder. Ik wil jou raken met spannende verhalen, niet alleen aan de oppervlakte, maar ook diep in je hart." Wat mij betreft is ze daar zeker in geslaagd met Spiegeleffect. Het verhaal bestaat uit 3 delen. Eerst volg je Kim die om uit haar relatie weg te kunnen vluchten letterlijk vlucht naar Thailand, waar ook een seriemoordenaar actief is. Deel 2 is een stukje verder in de tijd en verteld het verhaal van Lona en in deel 3 komt alles bij elkaar. Om niet te veel over de verhaallijn prijs te geven ga ik verder liever niet in op de 3 delen.

Het verhaal leest heel prettig weg en en je bent benieuwd naar wat er verder staat te gebeuren hoewel van mij het derde deel wel wat meer afwerking had mogen krijgen. Het hoofdpersonage vond ik niet erg sympathiek en ik kon me moeilijk inleven in haar beslissingen, hoewel deel 3 dat wel weer verklaard en ergens vond ik dat ook wel weer eens verfrissend.

Normaal ben ik meestal niet zo van het zoeken naar een reden voor de cover maar deze met een grote zonnebril vind ik om meerdere redenen echt geniaal gekozen, zeker in combinatie met de laatste zin van het boek:
"Alleen in de spiegel zie je wie je werkelijk bent, maar zelfs een spiegel kan zich vergissen"
Het is dus maar net door welke bril je kijkt, wat je waarheid is.

Ik geef het boek 3,5 ster en ga Marleen zeker in de gaten houden om ook haar andere boeken te lezen

Meer recensies van Ilse Meihuizen