Oud zeer

Ina den Bakker 13 oktober 2019
Op een dag is het thrillerdebuut van Gytha Lodge. In de bossen van New Forest worden de resten gevonden van een lichaam dat daar al jarenlang verborgen lag. Het gaat om Aurora Jackson, een tiener die dertig jaar geleden vermist is geraakt na een kampeerweekend met vrienden. Het blijkt al snel dat ze is vermoord. Ze was dat weekend op stap met haar zus Topaz en haar vrienden.
Inspecteur Jonah Sheens heeft als beginnend agent destijds meegezocht naar Aurora en gaat nu met zijn team proberen te achterhalen wie er verantwoordelijk is voor de dood van Aurora.
Belangrijkste verdachten zijn uiteraard de vrienden die Aurora als laatste gezien hebben.
Het verhaal van het politieonderzoek wordt afgewisseld met het verhaal van Aurora in flashback. Later lezen we ook flashbacks van andere vrienden over het kampeerweekend.
Al snel blijkt dat Jonah meer betrokken is bij de zaak dan hij laat merken. Hij zegt tegen zijn collega's dat hij indertijd alleen meegedaan heeft met de zoektocht naar Aurora, maar hij kende haar en haar zus, en verschillende vrienden uit de groep. Juliette Hanson, een ambitieus' lid van Jonahs team, beseft al gauw dat er iets aan de hand is en probeert uit te zoeken wat dat precies is.
Uiteindelijk kan Jonah opgelucht ademhalen en de lezer eveneens, want dit boek is het eerste deel van een serie over Jonah Sheens.
Het boek is goed geschreven, met levendige personages en goede dialogen. Het is niet superspannend, maar je blijft wel doorlezen omdat je wilt weten hoe het verhaal in elkaar zit. Niet alleen ben je nieuwsgierig naar de moordenaar maar ook naar hoe Jonah er bij betrokken is, en naar de relatie van Juliette en haar ex-vriend. Zaken die misschien in een volgend deel aan de orde komen.
Een volgend deel dat ik zeker ga lezen. Vier sterren

Meer recensies van Ina den Bakker