Prachtig verslag van ontdekking in de natuur

Vrouwine 12 januari 2020
Met humor en relativering neemt Rob Chrispijn me mee in het ontdekken van de geheimzinnige wereld van de paddenstoelen. Als beginnende fotograaf, die altijd keurig de paden bewandelde, is nu het kreupelhout niet meer veilig. Fijn te lezen dat ook Rob Chrispijn soms gevaarlijke stappen neemt om vooral die ene paddenstoel vast te leggen.
Een leerzaam boek en vooral herkenbaar om steeds meer verwondering te krijgen voor de veelomvattende wereld van bos en paddenstoelen. Rob Chrispijn is een Nederlandse producer en tekstschrijver o.a voor Herman van Veen, hij heeft veel kennis van paddenstoelen en mag zich mycoloog noemen. Dit boek blijft naast mijn bed, ik lees nog regelmatig terug, wanneer ik weer een voor mij nieuwe paddenstoel heb gevonden. De euforie van iedere nieuwe ontdekking beschrijft Chrispijn met net zoveel enthousiasme. Het is een boek dat ik vaak oppak om delen opnieuw te lezen.

Meer recensies van Vrouwine