Fortuna’s familie

Vrouwine 11 juli 2022
Na het lezen van het boeiende boekenweekgeschenk Leon en Juliette van Annejet van Zijl was ik nog meer benieuwd naar de familiegeschiedenis van de volgende generaties.
In Fortuna’s kinderen vertelt Annejet op een boeiende wijze de geschiedenis van de generaties die volgen op Leon en Juliette die op wonderbaarlijke wijze naar Nederland gevlucht zijn.
Door gedegen onderzoek heeft Annejet een prachtig boek geschreven over de zwartste kant van de slavernij die nog lang stand hield aan de Amerikaanse oostkust. De Nederlandse pioniers van de familie Herckenrath die in Amerika hun geluk zochten hebben daar hun liefde gevonden, maar ook grote invloed gehad op de vrijheid van de volgende generaties.
Een prachtige familiekroniek, schitterend beschreven door Annejet van Zijl heeft me een deel van de geschiedenis van de slavernij laten ervaren die ik nog niet kende.

Meer recensies van Vrouwine