Het geurenmeisje

Vrouwine 15 augustus 2022
Wat een bijzonder boek, ik had de digitale versie al een jaar in mijn bezit en aarzelde om er in te beginnen.
Een meisje eenzaam opgegroeid in de Pyreneeën trok me niet direct en vooral de familie- stambomen en vele namen aan het begin van het boek schrokken me af.
Na het lezen van de Camino van Maya Niewierra, wat ik één van de mooiste boeken vond dit jaar ben ik toch het bloemenmeisje gaan lezen.
Wat had ik me vergist met mijn vooringenomenheid,
Dit boek pakte me meteen en liet me niet meer los. De schrijfstijl van Maya leest heel plezierig. Er gebeurt veel en uiteindelijk wordt het duidelijk wie al die mensen van de inleiding zijn en waarom het meisje tot aan haar pubertijd in de natuur van de Pyreneeën een geweldig zintuig voor geuren ontwikkelde.
Het leven en de geschiedenis van het bloemenmeisje is schokkend, vooral als ze haar tweelingzus ontmoet die zonder dat beiden het wisten in een liefdevol gezin in Zuid Limburg opgroeide.
Ik heb me met dit boek steeds afgevraagd wat is werkelijk gebeurd en wat is fictie.
Een knap geschreven boek, dat nog dagen in mijn gedachten blijft.
Het boek verdient 5 sterren en is een dikke aanrader

Meer recensies van Vrouwine