Zweverig, maar met liefde voorbij de Anapurnaketen in Nepal.

Ineke Alings 13 april 2023
Maelle is een sterke en drukke vrouw van deze wereld, als directuer van haar start-up in Parijs. Totdat ze op zekere dag een haast onmogelijk verzoek van haar beste vriendin Romane, die erg ziek is, krijgt. Ze moet naar Nepal reizen, om een document op te halen, die de genezing van Romane kan bevorderen. Veel tijd om na te denken over dit vezoek heeft Maelle niet en ze besluit toch om naar Nepal te gaan. Met alle gevolgen van dien.
Het wordt een hele bijzondere reis met veel nieuwe ontmoetingen, hindernissen en heftige ervaringen. Letterlijk en figuurlijk.
Voor mij was het boek een magere feelgood roman gecombineerd met een groot spiritueel gehalte. Teveel tegeltjeswijsheden van voornamelijk Shanti.
Ongeloofwaardig is ook dat Maelle vanuit het niets en geheel ongeoefend, haar werk in Parijs achter zich laat en de loodzware reis naar Nepal gaat maken. Maar misschien werd ze wel gedragen, door de opdracht, de natuur daar of de liefde?
Echter aan het einde van het boek is de cirkel weer rond. Wederom een envelop met een
e-ticket.
Maud Ankaoua, de auteur die al meer dan 2 miljoen lezers inspireerde. Ik hoor daar niet bij. Het boek stond vol met zweverige en spirituele teksten.
Daarentegen ook een paar mooie quotes, zoals op de laatste pagina; Laat je niet gijzelen door angst. En die op pagina 39; Elk moment dat je verliest door ongelukkig te zijn, krijg je nooit meer terug. Of nog een laatste op pagina 70; Alleen je hart weet wat voor jou belangrijk is, als je luistert naar wat het je ingeeft, zul je weten wie je bent.

Tot slot wil il uitgeverij Kosmos hartelijk bedanken voor het beschikbaar stellen van het boek. Altijd een leuk en extra kadootje. Buiten je comfort zone lezen heeft ook iets.

Meer recensies van Ineke Alings