Een typische John Grisham!

Inge Mulders 07 januari 2022
Dit is weer een heerlijk boek in de stijl van John Grisham en naar mijn mening weer een van zijn betere boeken (vergelijkbaar met de schrijfstijl van zijn eerste boeken - spannend tot het eind, vlot geschreven en een goed plot).

Dit boek is een hernieuwde kennismaking met juriste Lacy Stolz. Lacy werkt bij de Board on Judicial Conduct; een instituut waar het gedrag van rechters wordt getoetst. Door “Margie” krijgt Lacy een casus op haar bord met aanwijzingen over een moordende rechter. De rechter is zeer geduldig en neemt wraak op personen welke hem, om verschillende (onbewuste) wijze, dwars hebben gezet in het verleden, met een uniek visitekaartje. De politie heeft de zaken niet aan elkaar gelinkt en “Margie” komt met een compleet dossier voor met aanwijzingen.

Grisham heeft de personages wederom goed uitgewerkt, waarbij hij oog heeft voor detail. Je wordt volledig meegenomen in het verhaal, welke leuke verrassende wendingen heeft. Persoonlijk vond ik het een heerlijk boek om te lezen.

Meer recensies van Inge Mulders