Mindtwister

Ingridje 08 oktober 2020
Met Mijn waarheid, de nieuwste thriller van Sandra J. Paul krijgen we weer een paradepaardje uit de Hamley-stal voorgeschoteld. Prachtige cover, mooie binnenafwerking, doordachte layout maar vooral het originele omdraaiboek is hier weer een exemplaar dat niet mag ontbreken in je Hamley-verzameling.
Aan de ene kant van het boek krijg je het verhaal van Nathan, draai je het boek om wordt het verhaal van Elias vertelt. Daar tussenin ligt de waarheid…
Nathan en Elias zijn buiten neven ook boezemvrienden. Op zekere dag komt Elias af met zijn nieuwe vriendin waar hij niet snel genoeg mee kan trouwen. Nathan ontmoet Nathalie bij de voorbereidingen van het huwelijk en is instant verliefd op haar. Een van de redenen waarom hij zo snel mogelijk onder de huwelijksuitnodiging wil uitkomen. Maar daar wil Elias niets van weten.
Op de huwelijksdag is er beslist om een fotoreportage te maken op een unieke locatie in de bergen. Hier start het verhaal. Nathalie stort van de berg. Is ze uitgegleden of geduwd? Door Nathan of Elias? En waarom zou één van hen dit doen? Zoveel vragen die je zelf moet oplossen door beide hun verhaal te lezen.
Het brein van Sandra J. Paul werkt in “mysterious ways”. Soms zou ik er een kijkje in willen nemen maar ik denk dat het daar zo’n rollercoaster aan ideeën is dat ik er slapeloze nachten van krijg.
Maar hoe ze het bedenkt en verwerkt, je kan er niet onderuit dat ze alleen maar groeit met ieder boek dat ze schrijft.
Kan je meer dan 5 sterren aan een boek geven omdat het zo uniek en zo’n breinbreker is? Ik denk het niet. Misschien moeten we quoteringen met een + gaan aanduiden.
Mijn waarheid is meer dan een psychologische thriller. Het laat je constant twijfelen aan je eigen denkvermogen. Ingenieus georchestreerd zoals alleen Sandra kan.
Prachtboek, prachtauteur, waardoor je alleen maar meer honger krijgt naar haar werk! Geef haar een award!

Meer recensies van Ingridje