De impact van een overlijden

Ingridje 14 september 2021
Een proloog dat de lezer in het verhaal trekt is altijd een aanrader. Zo begint Marijke Witman haar thrillerdebuut Verkeerde keuzes met de moord op een veertienjarig meisje.
Op het eerste zicht betreft het hier een thriller. Hoe verder je leest merk je pas de impact op het leven van de moeder en broer van het slachtoffer. Daarbij komt de onbekende vader (en zijn gezin) op de proppen die nooit van het bestaan van zijn dochter heeft geweten.

Ieder hoofdstuk wordt voorafgegaan door de naam van het personage, wat het lezen vergemakkelijkt. Alleen de hoofdstukken die over de dader gaan worden voorafgegaan door Hij zodat je als lezer tot het einde blijft raden wie schuldig is aan de dood van Tess.

Verkeerde keuzes is een rauw verhaal dat het intense verdriet en trauma blootlegt van nabestaanden. Marijke Witman heeft dit zeer goed omschreven waardoor het genre van het boek meer neigt naar een roman dan naar een thriller. Maar dit vond ik zeker geen minwaarde.

Meer recensies van Ingridje