Mooi en treffend

Irene 03 september 2020
"De gevoelens van de mensen aan zijn voeten reiken niet tot boven. Hij kijkt, maar hij voelt niet. Als alles klein is, lijkt het niet zo belangrijk. De jongen heeft genoeg gevoeld. Voor de rest van zijn leven."

Mooi. De jongen op het dak wil beneden niet meer zijn en niet meer voelen. Zijn observaties zijn raak en zijn verhaal vertelt veel, in weinig woorden, over het missen van zijn zusje. Op het dak is hij veilig voor gevoelens.
De observaties vanuit de lucht vertellen ons over het gedrag, de houding en uiting van de mens. De jongen wordt zelf ook geobserveerd en geraakt door een meisje vanaf de grond.

Over licht vinden na een enorme duisternis. En dat dat soms toch lukt.

Het verhaal wordt nog raker en mooier verteld door de schitterende en treffende illustraties van Sassafras de Bruyn. Bijzonder knap.

Meer recensies van Irene