Oplaaiende liefde is niet zomaar te blussen...

Desiré heeft een drukke baan in het ziekenhuis, en op haar vrije momenten is ze thuis om bij te komen. Lekker knus, warm, genoeg leuke dingen om te doen om haar heen... Tja, als ze zich niet buitensluit tenminste! Gelukkig rijdt er op dat moment een brandweerauto voorbij, met misschien wel de heetste brandweerman die ze ooit heeft gezien. Alleen: zou hij dezelfde vonk hebben gevoeld als die haar in lichterlaaie heeft gezet? Samen met haar beste vriendin Cissy gaat ze op zoek naar de brandweerman zonder naam, met hulp uit onverwachte hoek. Zal ze haar ware terugvinden, of liggen er misschien meer hete hartensmelters op de loer?

Desiré is een zachtaardige persoonlijkheid. Ze is lief voor de mensen om haar heen, en ook lief voor zichzelf. Wanneer een beste tegenslag haar leven op stelten lijkt te zetten, slaat ze zich er dapper doorheen, hoe pijnlijk het ook is. Hierdoor blijft ze menselijk en dat siert haar. Haar beste vriendin, huisgenote en collega Cissy is meer een flapuit, maar vult Desiré daarom juist goed aan. Samen kunnen ze de hele wereld aan, ook als het even moeilijk lijkt te gaan én wanneer er oplaaiende liefde in het spel blijkt te zijn. Het zijn vriendinnen voor het leven, en zeker ook vriendinnen voor de lezers. Een toegankelijk en fijn geschreven verhaal, vol smeuïge details en vurige momenten, voor elk moment van de dag! *brandblusser helaas niet inbegrepen ;) *

Wat ik zo fijn vind aan de boeken van Lily Frank, is dat ze stuk voor stuk gaan over mensen met zeer realistische trekken en gevoelens. Ze zouden zomaar eens bij je in de straat kunnen wonen, of in het winkelcentrum even verderop aan het werk kunnen zijn met wie je wel eens een praatje maakt. Dit maakt dat de boeken, mede door de heerlijke en vlotte schrijfstijl, heel lekker doorlezen en steeds maar blijven vragen om je aandacht. Je wilt gewoon weten hoe het verder gaat, hoe de personages groeien en hoe het uiteindelijk af zal lopen. En tja, Lily Frank zou Lily Frank niet zijn, als ze er ook niet her en der een plottwist tegenaan zou gooien... ;) Ik blijf haar schrijven in ieder geval volgen, want volgens mij heeft ze nog genoeg te vertellen!

Meer recensies van Ivette met een I