Fascinerende personages op een zinderende camping

Robin is een meisje dat snakt naar vakantie... maar niet naar een vakantie op een nudistencamping! Al direct op de eerste dag gaat het mis; ze heeft een ongelukkig moment met een andere bezoeker en weet niet hoe snel ze zich moet verontschuldigen. Ze voelt zich alles behalve gemakkelijk, klampt zich angstvallig vast aan haar handdoek, en durft haast niemand te benaderen voor een praatje. En dat haar vriendin Brenda haar per se lijkt te willen koppelen om haar verbroken relatie te vergeten, helpt ook niet echt, zeker niet als die ene blonde, jonge godheid overal lijkt op te duiken. Zal ze de grote sprong durven te wagen en zichzelf bloot durven geven, letterlijk en figuurlijk?

Robin is een, in mijn ogen, zeer herkenbaar karakter. De ongemakkelijkheid spat er van af, maar juist daardoor blijf je doorlezen, want je gunt haar gewoon een beetje rust na al die hectiek. De geheimzinnige en knappe Ned laat je verlangen naar die ene vakantieliefde die je ooit - of misschien wel nooit -, hebt ontmoet. Hoewel Robin haar gevoelens niet meer onder controle lijkt te hebben, houdt ze afstand, en daar heeft ze zo haar redenen voor. Toch blijft ze zichzelf, en samen met Brenda, hoewel die af en toe haar mond niet kan houden, kan ze de hele wereld aan. Ook de wereld van naakte mensen en mooie mannen! Het verhaal staat vol kleurrijke details, en je voelt nog net de zon niet op je huid branden. Een verhaal voor elk moment wanneer je zelf verlangt naar vakantie.

Lily Frank laat met deze titel zien dat ze nergens voor terugdeinst. Ze neemt de lezer mee naar de camping, en laat hem of haar daar net zo hard ook weer achter, in het zinderende gezelschap van de herkenbare, menselijke en fascinerende personages. Ik heb er in ieder geval van genoten en ben zeer benieuwd waar ze in de toekomst nog meer mee komt! Voor nu... denk ik dat ik binnenkort maar weer eens een bezoekje aan deze zinderende camping ga brengen ;) want het is het herlezen meer dan waard.

Meer recensies van Ivette met een I