Spannend maar ongeloofwaardige feiten

IvLeeuwen 28 maart 2024
Een goed boek. Het verhaal is fantastisch en spannend. Goed geschreven. Een groot minpunt vind ik dat fictie en non-fictie door elkaar lopen. Daarnaast vind ik het niet gepast dat de naam van Cliff Richard weer genoemd wordt in verband met kindermisbruik. Dat is namelijk nooit bewezen. Waarom die man weer noemen??
" De zanger werd beschuldigd van kindermisbruik maar na onderzoek bleken die aantijgingen onterecht. In juni 2016 werd bekend dat hij niet werd vervolgd. Op de tweede dag van het proces tegen de BBC kwam Richard zelf aan het woord. Hij vertelde onder meer over de impact van de uitzending." Bron wikipedia oke er wordt in het boek ook vermeld dat het nooit bewezen is noem het dan ook niet.
Hij is dus nooit vervolgt. Waarom dan weer zijn naam noemen. Dat vind ik schadelijk. Ook de aantijging om geen melk te drinken omdat de Nederlandse koeien een slecht leven zouden hebben. Ga eens langs bij de boer zou ik zeggen. Nooit worden ongeboren kalveren dood gemaakt door de zwangerschap van de koe te onderbreken. Koeien die het niet naar hun zin hebben of niet gezond zijn produceren geen melk. Als een koe ziek is of wordt dan daalt de melkproductie meteen. Koeien in Nederland lopen in een kudde en van de weidemelk die in de winkel te koop is gaan de koeien in de zomer naar buiten. Doe eerst goed naslagwerk voordat je dingen op schrijft. Jammer want het maakt de waargebeurde feiten in het boek minder geloofwaardig.

Als de feiten beter zouden kloppen zou dit boek minimaal 4 sterren krijgen.

Meer recensies van IvLeeuwen