Pijn van het leven

Iwona 17 juli 2020

De hoofdpersonage van dit boek is een jonge vrouw die hechte band met haar tweelingsbroer had. Zo'n band om het niet te breken. Op een gegeven moment is hij echter er niet meer. Zij kan het niet loslaten. 'Als iemand zegt van je te houden en dan toch vertrekt, dat snap ik niet. In dat soort liefde geloof ik niet.'

De schrijfstijl van Jente Posthuma bevalt mij heel goed. Dit is haar tweede boek en ik ben onder de indruk. Korte hoofdstukken, sommige heel kort, die doen ons denken aan losse gedachten van de hoofdpersonage maar samen zijn ze geknoopt in een mooi maar treurig en hartverscheurend verhaal. Verhaal over eenzaamheid, dood en pijn van het leven.
'Ik pakte het kussen oo en hield het tegen mijn gezicht. Help, fluisterde ik. Als je niet geholpen wilt worden moet je vooral help roepen...'
, Wat ik liever niet aan denk' van Jente Posthuma is een boek dat lang in mijn hoofd en mijn hart zal blijven hangen.

Meer recensies van Iwona