Ons leven begint bij de boer, de producent van ons dagelijks voedsel. We staan er niet altijd bij stil, maar zonder eten houdt ons lichaam het niet lang vol. Een tijdje minder eten om bijvoorbeeld af te vallen is helemaal niet erg. Maar als je dag in dag uit te weinig of te eenzijdig voedsel ter beschikking hebt, dan ontstaan er problemen. We worden moe en rillerig en na verloop van tijd raken we uitgeput. Lichamelijke en geestelijke arbeid lukt alleen als je voldoende energie hebt, en laat dat nou precies hetgeen zijn waar ons dagelijkse gevarieerde voedsel voor zorgt.

Het Boer Burger Boek is een initiatief van Caroline van der Plas en een uitgave van de BoerBurgerBeweging. Het is ontstaan vanuit @Boerburgertweet, een social media platform met meer dan 20.000 volgers op Facebook en ruim 12.000 volgers op Twitter.
In dit prachtige boek komen meer dan 20 agrarische Nederlandse ondernemers aan het woord die iets vertellen over de herkomst van ons dagelijkse voedsel. Van aardappel tot tomaat en van kamelenmelk tot scharrelei.

Mijn volledige recensie is te lezen op : https://boekrecensiesblog.nl/boerburgerboek/

Reacties op: Voedsel is een eerste levensbehoefte

BoerBurgerBoek - Caroline van der Plas