Geweldig voor elke fantasy fan

Jaike 03 september 2016
Het is alweer drie jaar geleden dat ik voor het eerst kennis maakte met Celaena in de Glazen troon wereld. De wereld waarin zij een vrouwelijke sluipmoordenaar is. Het herlezen van de boeken vind ik ronduit fantastisch. Veel details die later al bekend worden kan je hier al terug zien. Ik heb meer van de reread genoten dan van de eerste keer dat ik het boek las.

Celaena is een sluipmoordenaar en zit gevangen in Endovier. De kroonprins komt met een aanbod die niemand af kan slaan. Celaena mag mee doen aan een toernooi om de kampioen van de koning te worden. Wie wint moet vier jaar voor de koning werken en is daarna vrij. Wanneer je verliest moet je terug naar waar je vandaan komt. Dit is praktisch wat in de eerste hoofdstukken naar voren komt. Vanaf dat moment wist ik dat De glazen troon een geweldig boek ging worden, wat het ook was voor mij.

Het hele toernooi was een grote bron van spanning. Je vliegt er letterlijk zo door heen. De opdrachten worden afgewisseld met trainingen van Chaol en andere dingen die in het kasteel gebeuren. Zo is prinses Nehemia een geweldig personage die je in het kasteel tegen komt. De band die zij op bouwt met Celaena is geweldig om over te lezen.

Voor de volledige recensie kijk op http://www.jaikevsdeboeken.nl/2016/08/de-glazen-troon/#more-794

Meer recensies van Jaike