Voorspelbaar, maar leuk verhaal

JaneInWonderland 11 augustus 2020
“Een alledaags verhaal over een allesomvattende liefde” vertelt het verhaal Nick en Sienna. Wanneer ze elkaar voor het eerst zien, vallen ze direct voor elkaar. Jammer genoeg, zijn er wat dingen die hun relaties tegen werkingen. Na de mislukte relatie met zijn ex wil Nick absoluut geen collega’s meer daten. En Sienna heeft haar eigen problemen en geheimen. Zo ontstaat er dus een hechte vriendschap tussen hen. En als er eenmaal zo een vriendschap is, is het moeilijk om de echte gevoelens tegen elkaar te vertellen.

Wat erg leuk is aan het verhaal, is de vlotheid waarmee het geschreven is. Zelf zat ik een beetje in een leesdipje toen ik aan dit boek begon en daarvoor is dit boek echt geweldig. Door de vlotheid van het verhaal heb je al vijftig pagina’s gelezen voor je het door hebt.

Een minpuntje is echter de langdradigheid. Nick en Sienna zijn net als Gilbert en Anne in de serie “Anne with an e”. Iedereen heeft door wat ze voor elkaar voelen, buiten zij zelf. Dus krijgen we vierhonderd pagina’s, waarin ze elkaar willen vertellen wat ze voelen, maar het uiteindelijk toch niet doen. Gelukkig maakt het einde heel veel goed.

Wat dan wel weer leuk is, is dat het verhaal meer is dan enkel hun liefdesverhaal. We krijgen ook het verhaal van een dakloze te zien. Ook vertelt de schrijfster ons over de niet veel voorkomende ziekte narcolepsie en krijgen we te maken met het verdriet van mensen na iemands overlijden. Het boek vertelt zoveel meer thema’s dan enkel die moeilijke liefde.

Jammer genoeg vond ik dat het personage van Nick in het begin niet echt aan voelde. Er was iets aan hem wat me in het begin nogal stoorde. Misschien ligt dit gewoon aan mij, want na een paar hoofdstukken had ik dit gevoel niet meer.

Het leukste personage is zeker en vast Sienna, enkel voor haar zou je dit boek al lezen. Ze heeft zo een groot hart dat het boek je op een manier ook hoop geeft. Als er meer mensen bestonden zoals Sienna zou de wereld zeker en vast een betere plaats worden.

Al bij al vind ik dit verhaal dus een leuke tijdverdrijving voor als je even nood hebt aan een wat simpel en vlot. “Een alledaags verhaal over een allesomvattende liefde” is een voorspelbaar, maar mooi en romantisch verhaal.

Meer recensies van JaneInWonderland