beschrijvend tot en met

JaneInWonderland 26 januari 2021
“Ripper” is een thriller met heel wat beschrijvingen. Allende maakt geen gebruik van de “show not tell”-regel, maar dat geeft niet zo. Want hoewel het allemaal beschrijvingen zijn, zijn ze toch op een goede manier geschreven.

Jammer genoeg, zit er niet zo veel actie in het verhaal. Een thriller hoort voor mij toch net iets meer actie te hebben en daarom kan ik het boek geen vijf sterren geven. Daarentegen krijgen we wel veel scènes over het leven van de moeder van Amanda, wat het gemis van de actie beter maakt.

Zelf miste ik ook wat meer stukjes over het ripper spel zelf, aangezien daar vooral in het begin niet zo veel over gezegd wordt als ik had gehoopt.

Een raad voor iedereen die dit wil lezen, begin er niet in met het idee dat het een actiethriller is. Dan ga je teleurgesteld worden. Lees het eerder om Allendes ongewone en interessante schrijfstijl! Die maakt het boek interessant.

Meer recensies van JaneInWonderland