Grappig, spannend, maar nogal gemaakt

Onpopulaire mening:
Over dit boek "Stad van beenderen" hoorde ik zoveel dat ik het wel moest proberen. Ik heb de film gezien, de serie gezien en het verhaal vond ik erg interessant en dat is het ook. De wereld van de schaduwjagers is orgineel en leuk bedacht. Heel interessant voor de liefhebbers van bovennatuurlijke wezens.
Alleen vind ik de schrijfstijl van Cassandra Clare niet zo geweldig. Ook Clary's personage klopt niet helemaal. Ze is soms te gemaakt. Zo slaat ze iemand die ze nog geen dag kent. En ook al had ze redenen daarvoor, wie doet dat nu? Ze voelt niet helemaal echt aan, maar misschien is dat in de volgende boeken beter. De dynamiek tussen Jace en Clary voel ik ook niet echt. Er wordt bijna geen spanning gecreëerd tot er op een bepaald moment een plotselinge spanningsbol is. Dat voelde wat vreemd aan.
Het boek is echt grappig. Het soort grappig waar je al grinnikend voor het verhaal zit bij momenten. Dat is zeker een pluspunt. Het grappige zit vooral in Simons karakter. (Een van mijn favoriete personages uit het verhaal.)
Ook het einde is verbluffend. Die zie je niet aankomen, (tenzij je natuurlijk al de film en de serie had gezien haha.)
Al bij al vind ik dus niet echt geweldig. Het verhaal is niet slecht, maar je zou de kwaliteit van het verhaal kunnen vergelijken met een Wattpadverhaal, alleen is er wat meer spanning en humor (en is het wat minder cliché). Ik ga denk ik het tweede deel nog wel eens proberen te lezen omdat ik toch wel benieuwd ben naar de rest van het verhaal en ik Simons humor niet wil missen natuurlijk.

Meer recensies van JaneInWonderland