Niet diepgaand, maar leuke tijdverdrijving

“Sword of Bedwyr” is een boek dat ik heb gelezen door mijn vader. Het was een van zijn favorieten toen hij nog jonger was en zo vond hij dat ik het ook eens moest proberen.

Om eerlijk te zijn is het nogal een simpel verhaal. Je moet er niet echt bij nadenken. Elk hoofdstuk is er wel een gevecht en diepgaande boodschappen moet je niet echt zoeken.

Wel heeft het verhaal leuke en grappige personages. Oliver, the halfling, is een geweldig personage dat het hele verhaal helemaal goed maakt. Ook het hoofdpersonage Olivier is een leuk personage. Daarbij zijn de vrouwen in het verhaal ook geen stilzittende wezens die aan de haard wachten. Zo hebben we de elf en dievegge die zich overdag als slaaf voordoet, maar ‘s nachts haar ware zelf een krachtige vrouw is.

Ook weet het verhaal je te boeien, ondanks zijn simpelheid. Het is niet saai en leest erg makkelijk. R.A. Salvatore heeft een makkelijke en mooie schrijfstijl die je het verhaal in een ruk doet uitlezen.

Al bij al dus een leuke tijdverdrijving met veel spanning (door de gevechten). Zeker ook een aanrader voor jongens die niet zo fan zijn van lezen. Misschien krijg je door dit boek met zijn leuke en grappige personages de smaak wel te pakken. Ik weet alleszins zeker dat ik het vervolg ga lezen.

Meer recensies van JaneInWonderland