Typische Agatha Christie vol mysterie

JaneInWonderland 11 augustus 2020
Een vriendin van Miss Marple ziet hoe een vrouw vermoord wordt op een trein, wanneer deze voorbij de trein rijdt, waar zij op zit. Wanneer ze dit aan de politie vertelt, gelooft men haar niet, aangezien er nergens een lijk gevonden is. Miss Marple weet echter dat haar vriendin dit niet verzonnen heeft. Bijgevolg trekt ze dus op onderzoek uit.

Om eerlijk te zijn, is dit mijn eerste Agatha Christie met Miss Marple. Wat heb ik erg genoten van dit verhaal. Het is zo leuk om mee te zoeken met Miss Marple naar de dader. Al vind ik dat de mensen bij wie ze zoekt soms nogal lijken te vergeten dat er een moord is gepleegd.

De personages zijn echter naast dat feit altijd wel op een manier interessant en leuk. Ook het einde is geweldig. Wel vond in het jammer dat Miss Marple hier zelf enkel in het begin en in het einde echt in komt. Voor de rest komt ze niet zo veel voor in het boek.

Agatha Christie is altijd een aanrader voor de mensen die van mysteries houden.

Meer recensies van JaneInWonderland