Niet mijn ding

JaneInWonderland 25 februari 2021
Om eerlijk te zijn, heb ik eerst de film gekeken. De film vind ik zeer leuk en daarom had ik besloten om het boek ook eens te lezen. Jammer genoeg, was het boek minder goed dan ik verwacht had.

Ik kan niet zeggen dat het slecht was, zeker niet, maar gewoon niet echt mijn ding. Ik ben sowieso geen fan van verhalen in dagboekvorm, of boeken die geschreven zijn met afkortingen. Het duurde ook hier een hoofdstuk voor ik door had dat v. stond voor very. (Ik heb de Engelse versie gelezen.)

Daarbij was er geen enkel personage dat me echt kon raken, of waar ik sympathie voor voelde. Iedereen irriteerde me wel op een bepaald moment.

Misschien had ik ook meer romantiek/spanning verwacht tussen Mark Darcy en Bridget Jones. Ik begreep helemaal niet waarom ze elkaar plots wel graag mochten.

Wel moet ik zeggen dat de humor er echt goed in zat. Als je op zoek bent naar een luchtig en grappig boek, dan is dit misschien wel iets voor jou.

Wat ik tenslotte nog wil zeggen, is dat ik het gevoel had dat ik me nog niet echt kon identificeren in Bridget. Ik begreep haar problemen en frustraties nog niet echt.

Misschien ben ik nog wat te jong? Ik heb het gevoel dat ik dit boek op een verkeerd moment heb gelezen. Misschien moet ik het nog eens herlezen binnen een paar jaar.

Meer recensies van JaneInWonderland