Geweldig boek vanuit een geniaal brein!

Ja wat kan ik hier nu nog over zeggen?
Iedereen die mij een beetje volgt weet dat ik fan ben van de boeken van Jeroen Windmeijer, of hij ze nou alleen schrijft of samen met iemand. Ik krijg er geen genoeg van.
Het zal dan ook niet als een verrassing komen dat ik alle boeken die tot nu toe zijn uitgekomen, gesigneerd en wel in de kast heb staan.
Dit jaar heb ik mezelf de taak gesteld ze allemaal te lezen.

Na 'Het Evacomplex' ben ik dan ook direct begonnen aan 'De Magdalenacodex'.
Nu vind ik het al knap dat je samen met iemand een boek kan schrijven, maar een boek met zoveel verhaallijnen, plaatsen en karakters op deze manier in elkaar late vallen met geen enkel los eind is gewoonweg subliem. Niet één hoofdkarakter, maar vijf en dan nog meerdere bijkarakters, vier landen, meerdere plaatsen en weer een ontzettend interessant onderwerp. Echt ontzettend knap.

Ik heb weer genoten van een lekker snel lezend verhaal, met korte hoofdstukken, leuke en goed uitgewerkte karakters. Met een meeslepend verhaal.
De vijf sterren meer dan waard.

Meer recensies van Janine's bookadventures