Wat een geweldige magische wereld!

In Insula, een boek geschreven door Maaike de Wilde, word je door Maaike aan de hand meegenomen naar het armoedige Wandera waar Efra woont met haar ouders en twee broers, maar al snel blijkt haar leven niet wat ze dacht dat het was en wordt ze meegenomen door druide Cu naar Insula, waar ze te horen krijgt dat er al twee eeuwen een vloek heerst die de ban heeft gelegd op magie. Daarnaast krijgt ze te horen dat zij de enige is die de vloek op kan heffen.
Zal het Efra lukken om het duister af te wenden en met het opheffen van de vloek niet alleen Insula, maar de wereld zoals zij die kennen te redden?
Je leest het in Insula!

Het is voor het eerst dat ik mee doe aan een booktour georganiseerd door het selfpub cafe boeken auteurs lezers. En man, man, man...ik heb er zeker geen spijt van.
Maaike heeft op een geweldige wijze een briljante magische wereld neergezet, met meerdere magische wezens, zoals druiden, draken en lichte en duistere magie. Er zal misschien gedacht worden door lezers, been there and done that, maar de wereld die Maaike gecreeerd heeft is bijzonder origineel en ik kon er geen genoeg van krijgen.
Als snel was ik hooked. Ik ben verliefd op Efra, maar ook Erwan en Addoli hebben een speciaal plekje in mijn hart gekregen.
Helaas gebeurd er ook nog wel eens zoiets als het leven tussen het lezen door komt, daardoor heeft het langer geduurd dan ik wou voordat ik Insula uit had, maar laat je daardoor niet misleiden. Als ik het boek dan eenmaal kon oppakken, had ik zeker moeite het weer weg te leggen.
De verhaallijn begint direct spannend en houdt dat het gehele boek vast. De karakters zijn op uitzonderdelijke wijze neergezet en uitgewerkt en het is niet moeilijk om de herkenbare eigenschappen te herkennen en je ermee te versmelten.
Weet dat het een deel één is, en het boek heeft een open einde, maar ik heb deel twee al in pre-order terwijl deze nog niet af is :D. I think that says it all.
Hierbij een dikke shout out naar Maaike die een geweldig debuut heeft neergezet en bij deze de vraag of ze alsjeblieft niet te lang wil wachten met deel twee ;)....in afwachting.

Ben je deze zomer of straks in de winter onder een lekker dekentje op zoek naar een heerlijk weg te lezen boek. met een lekkere dosis magie, draken en spanning..denk dan eens aan Insula.

Liefs Janine

Meer recensies van Janine's bookadventures