Heb jij dat ook dat je het zat bent om in een keurslijf gestopt te worden. Dat je helemaal niet meer wilt leven naar wat voor maatschappelijk verantwoord word bestempeld? Wil je je eigen weg wandelen en achter de keuzes staan die jij hebt gemaakt ook als is het niet wat iedereen van je wilt of voor je gedroomd had?
Dan is dit boek, HET boek voor jou!

Onderweg naar jou, geschreven door Elizabeth van Driel (Brielle 1963), is het verhaal over het leven van Kim die opgroeit in een doorsnee gezin in het achterland van Rotterdam. Voor Kim staat het vast: zij zal ooit moeder worden.
Door haar ogen zien we hoe de familieleden omgaan met de eigenzinnige keuzes die Kim maakt.
Onverwachte ontmoetingen en verrassende wendingen bepalen haar bestaan. Kim wordt gedreven door een nieuwsgierigheid die haar van buitenstaander tot betrokkene maakt. Al zijn de gevolgen ervan ongewis, kleur bekennen blijkt onvermijdelijk.
Onderweg naar jou vertelt over een door liefde voor het leven gedreven zoektocht die leidt van de Zuid-Hollandse eilanden, langs Rotterdam naar Bali. Het is een pleidooi om met open vizier in de wereld te staan. Lees hoe het pad van Kim ontstond door erop te lopen.

Wanneer een bijzonder mens een bijzonder verhaal te vertellen heeft, kan je ervan uitgaan dat het een goed boek wordt.
Het verhaal begint met een proloog van een kindje wat speciaal is, al is het alleen maar op de manier waarop het kindje geboren wordt.
Al snel wordt je aan de hand meegenomen door het leven van Kim. Zo krijg je een kijkje in haar jeugd. Met vader, moeder en vier kinderen, daarnaast neemt Kim je mee door haar tienerjaren en dingen die haar daar tegen stonden en die ze juist leuk vond om te doen, dan via haar studentenleven, kom je uit bij een wens die ze al heel lang heeft: HET KRIJGEN VAN EEN KIND!!
Maar hoe krijg je een kind als je in een relatie zit zonder man en die op zijn zachtst gezegd door de wereld om je heen nogal als onconventioneel wordt gezien. Dan lijkt de droom ver weg! Of toch niet?

Het verhaal speelt zich af in de 80's en 90's en bevat bakladingen vol humor, maar weet ook te raken.
Er wordt geen blad voor de mond genomen. En is super herkenbaar. Jij hebt vast vroeger ook wel een hond in de buurt gehad waar je met een boog omheen liep. Of het haar van je broertje of zusje geknipt. Je hebt vast ook wel eens een blauwtje gelopen of iets gedaan wat misschien anders had gekund, maar waar je eigelijk schijt aan.
Maar het meest herkenbare voor mij! Het hebben van een kinderwens en out of your way gaan in de hoop dat die droom werkelijkheid wordt.
Elizabeth van Driel doorbreekt alle taboes en pleit voor het stoppen met zwijgen en te staan voor wie je bent en voor de keuzes die je hebt gemaakt.

Het boek kent 179 blz en leest erg lekker weg.
Dus wil jij dit pleidooi lezen en wil je daarnaast te weten komen of het Kim lukt haar droom te verwezelijken.
Aarzel dan niet en bestel onderweg naar jou!!

Reacties op: Een boek vol humor, maar weet ook te raken!!

Onderweg naar jou - Elizabeth van Driel
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,95