Geweldige schrijfstijl

Mijn recensie:

Voor Thrillerlezers mocht ik het boek Playa Blanca van Linda van Rijn lezen.
Linda van Rijn is een pseudoniem van Mariëtte Middelbeek.
Onder het pseudoniem Linda van Rijn schrijft zij spannende vakantiethrillers.
Als Mariëtte Middelbeek is ze vooral bekend om haar waargebeurde verhalen en romans.

Quote: “Waren ze maar nooit op vakantie gegaan.”

Het boek begint als ze met zijn allen in het vliegtuig zitten op weg naar vliegveld Arrecife en vandaar naar Lanzarote.
In de eerste twee hoofdstukken leren we de vrienden kennen doordat Laura tussendoor verteld waar ze hen van kent.
Ondanks hun verschillende karakters kunnen ze allemaal goed met elkaar op schieten.
Het beloofd dan ook om een fantastisch leuke vakantie te worden.
Meteen vanaf de eerste bladzijde zit je in het verhaal.
De beeldende schrijfstijl van Linda van Rijn zorgt ervoor dat de sfeer direct voelbaar is.
De relaxte sfeer en de warmte van de zon is bijna tastbaar en je zou willen dat je samen met Laura en haar vrienden op het strand lag.

Terwijl ze op het strand liggen te zonnen, komt er een man naar hun toe.
Hij vraagt of ze misschien een kurketrekker hebben.
Die hebben ze. Daarop nodigt Mike en zijn vriendin Cynthia hen uit om samen de fles rosé samen leeg te drinken.
Ze kunnen het goed met elkaar vinden en Mike en Cynthia nodigen de vrienden daarom uit voor het feest bij hen thuis dat ze binnenkort geven.

Wanneer Laura zich niet lekker voelt op het feest wil ze naar huis, maar vanaf dat moment kan ze zich niets meer herinneren. Wel weet ze dat ze pijn heeft en dat ze het niet helemaal vertrouwt. Wanneer ze naar de politie stapt blijkt er nog meer gaande te zijn.

Vanaf dat moment voel je de relaxte vakantiesfeer omslaan en vanaf dat moment bouwt Linda van Rijn de spanning op en is je nieuwsgierigheid gewekt.
De ontspannen sfeer slaat om in spanning en je wordt steeds nieuwsgieriger.
Je bent steeds aan het denken over wie er verantwoordelijk kan zijn voor wat er gebeurd is.
Dat was erg moeilijk want iedereen is goed bevriend met elkaar.
Het gevolg was dat ik geen flauw idee had wie er achter de misdrijven zaten. Hoe verder ik in het boek kwam hoe meer ik met de handen in het haar zat, want wie had het toch gedaan.
Bij de meeste boeken heb je zoveel keuze in verdachten, maar nu niks, nada.
De personages zijn herkenbaar neergezet en zouden zo je eigen vrienden kunnen zijn.
En ze waren allemaal goede vrienden van elkaar.
Het was dus een kwestie van doorlezen.
Daardoor kon ik het niet aan de kant leggen en moest ik doorlezen van mezelf om te weten wie de misdrijven had gepleegd.
Het gevolg was dat ik tot in de late uurtjes doorlas en het boek binnen twee dagen uit had.
Bijna op het eind van het verhaal werd iemand gearresteerd en opeens had ik het door hoe het in elkaar stak.
Je kan wel zeggen dat het plot een grote verrassing voor me was.
Dat zorgt ervoor dat Playa Blanca wederom een heerlijke vakantiethriller is.
Ik hou van haar schrijfstijl, wat lekker vlot leest, en de spanning die zij opbouwt, daardoor kijk ik alweer uit naar haar volgende thriller.
Omdat ik geen slecht puntje kon vinden, of het moet zijn dat ik alles aan de kant legde omdat ik eerst het boek wilde uit lezen, krijgt dit boek van mij 5 *

Meer recensies van JantsjeReadingCatMom