Hernieuwde kennismaking met "Le petit prince".

Jenny Oreel 11 januari 2020
Een hernieuwde kennismaking met “Le petit prince.” Jaren geleden las ik dit verhaal voor de eerste keer in het Frans. Ik vond het gelijk vertederend mooi.
De onbevangenheid van het kleine prinsje dat ons volwassenen een spiegel voorhoudt Is zo vindingrijk en prachtig beschreven dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat iemand hier niet door wordt ontroerd. Ode aan Antoine de Saint-Exupéry.
Maar ook aan Tiny Fisscher en Mark Janssen want het vereist lef om zo’n onvergetelijk, mooi verhaal opnieuw te bewerken. Ik vind het resultaat fantastisch, ze zijn qua tekst heel dicht bij het origineel gebleven maar hebben er toch, door kleine veranderingen, een eigentijdser tintje aan gegeven. De illustraties zijn ook heel mooi maar totaal anders dan die van Saint Exupéry . Het boek is omgetoverd in een prentenboek en daardoor toegankelijker voor kinderen. Maar, mijns inziens, toch niet voor hele jonge kinderen want daarvoor is de tekst te veelomvattend. Voor oudere kinderen kan dit boek wel een prima kennismaking zijn met De kleine prins.
Dit verhaal mag nooit vergeten worden

Meer recensies van Jenny Oreel