Mysterie op kasteel bremont

Het verhaal brengt ons naar Frankrijk waar een moord is gepleegd.
Het beloofd een speurtocht te worden naar de moordenaar samen met enkele speurneuzen.

De opbouw is langzaam maar de beschrijvingen van de omgeving zijn erg beeldend, daarnaast waan je je echt in Frankrijk met volop wijn en eten.
Echter deze vele omschrijvingen halen wel de vaart uit het verhaal en de herhalingen beginnen af en toe te irriteren.

De personages leren we steeds een beetje meer kennen en met de vervolgdelen verwacht ik dat we ze steeds beter gaan leren kennen.
Dit voelde als een eerste introductie en net als met vriendschappen leer je iemand met de tijd beter kennen, dus steeds een beetje meer.
Dat is natuurlijk ook het mooie van een serie.
Er zijn vrij veel personages en in het begin is het even wennen met het uit elkaar houden van iedereen.
Dit wordt later in het boek duidelijker.

Regelmatig worden er Franse woorden gebruikt, zelf spreek ik geen Frans en heb hier overheen gelezen, het is dus niet persé storend.

Het is een verhaal waarin mysterie, liefde en de liefde voor het Franse leven volop aan bod komt!

Meer recensies van Joella van den Broek