Leven en dood

Het
verhaal van hebben en zijn van Dimitri verhulst neemt ons mee naar de dood van hoofdpersoon malodot.
Malodot moet afkicken van het leven in een afkickkliniek die zich bevind voor het echte einde.

Malodot komt over als een negatief personage, lijkt overal tegen aan te schoppen en wekt dan ook totaal geen sympathie op.
Je zou er zelf negatieve gevoelens van krijgen.
Andere personages vond ik vooral als stereotypes neergezet waar ik moeite mee had.

Het verhaal vind ik persoonlijk het schoppen tegen de maatschappij aan.
Daarnaast het grove taalgebruik is ook niet aan mij besteed.
Je zal van dit boek houden of totaal niet, ik ben overtuigd dat Dimitri verhulst kan schrijven maar dit verhaal had mooier mogen zijn, de dood en het leven een mooier verhaal kunnen zijn en het uitdiepen van personages, het echt leren kennen van de personages.

Hoewel er wijze lessen geleerd kunnen worden, had dit beter en dieper uitgewerkt kunnen worden.

De keuze voor de dood vond ik bijzonder en daardoor trok dit boek mijn aandacht.
Maar helaas, ik had meer verdieping erin willen zien.

Meer recensies van Joella van den Broek