een begin van een trilogie met beloftes

JoostvP82 03 augustus 2020
Contrera is een privédetective met een kantoor in de hoek van een Turijns wasserette. Zijn leven hangt aan elkaar van verkwanselingen en mislukkingen. Het karakter boeit omdat het niet de brave inborst is waar zo vaak voor gekozen wordt. Voor mij fijn weer een boeiende detective gevonden te hebben na de Max Winter-mysteries van Felix Thijssen (die gestopt is met schrijven denk ik).

Contrera wordt door twee opdrachtgevers ingehuurd om de moord op een Armeense woekeraar te onderzoeken. Hierna ontplooit een prettig lezende detective.

Er worden in het boek veel karakters geïntroduceerd. Helaas zijn er maar twee karakters die echt vorm krijgen (Contrera en De Falco). De andere personen blijven oppervlakkig en zijn niet altijd even ter zake doende. Enkele verhaallijntjes worden wel opgezet maar blijven als losse eindjes bungelen.

Wellicht worden deze in de volgende boeken nog afgerond.

Er liggen genoeg mogelijkheden voor toekomstige verhalen die ik, wanneer ze in het Nederlands uitkomen ook zeker wil lezen.

Meer recensies van JoostvP82