een onbevredigende niet thriller

JoostvP82 16 augustus 2020
De covertekst lijkt een mooie premisses voor een goede thriller. Helaas maakt het boek dit niet waar. Het voelde op vele momenten meer als een boek uit de bouquet-reeks waarbij de schrijfster van seksscène naar seksscène schrijft.

Ik kreeg geen band met de personages. Caroline is vooral een vrouw die heel veel wil maar zelf weinig regie neemt. Alles lijkt haar gedurende het boek te overkomen zonder dat ze hier echt iets aan doet. Het meest ergerlijke is nog wel dat ze het hele boek moeilijk doet over iets wat ze haar aan pillen verslaafde man niet kan vertellen maar wat hij al lang blijkt te weten.

Ook Francis, haar man, is geen karakter om van te houden. Hij krijgt weinig diepgang en sleept zich (net als het boek) maar wat voort.

Bovendien zijn in de vertaling wat keuzes gemaakt voor ouderwetse woorden die mij telkens opvielen en stoorde.

Richting het einde komt er een redelijk onverwachte plottwist. Echter, ook hierdoor wordt het geen seconde echt spannend. Het einde wist het voor mij ook niet te redden.

Helaas hier had een veel mooier en grootser verhaal in kunnen zitten.

Meer recensies van JoostvP82