spannend derde deel

Josephus 22 juli 2022
Kim Faber en Janni Pedersen hebben met dit boek ‘Stikdonker’ weer een fantastisch spannend boek neergezet. ‘Stikdonker’ is een waardige opvolger van de reeds eerder verschenen delen in deze serie zijnde ‘Winterland’ en ‘Hoogzomer’. Dit Deense schrijversduo verdiende reeds zijn sporen met deze voorgaande delen.

In dit boek volgen we de twee rechercheurs, zijnde, Martin Juncker en Signe Kristiansen op hun onderzoeken. Beide protagonisten zijn bijzonder goed uitgewerkt zowel op privé als op beroepsvlak.

Reeds vanaf de eerste bladzijde is het verhaal super spannend zodat het verhaal meteen aan je vastkleeft en je niet meer loslaat. Een ware pageturner. Gedurende het hele boek weet dit schrijversduo de spanning vast te houden en op te bouwen met een originele ontknoping als gevolg. Mede door de korte hoofdstukken zit er wel degelijk vaart in het geheel. Dit alles wordt dan nog eens bekroond met niet alleen een originele maar eveneens een zeer verrassende ontknoping om duimen en vingers van af te likken.

Dat beide auteurs beroepsmatig journalisten zijn is dan ook zeker te merken aan de vlotte schrijfstijl. Het verhaal heeft vaart en wordt doorspekt met sterke dialogen. Voor de liefhebber van het spannende verhaal zeker een aanrader.

Meer recensies van Josephus