Heerlijke feelgood

Joyce 04 mei 2024
Laat ik maar direct met die cover beginnen. Wat een geweldige cover! Ik als cover lover was hier direct verliefd op en het maakte me denk ik niet eens uit welk soort verhaal het was, ik moest dit boek gewoon lezen!

Ik lees geen flapteksten, dus het hele verhaal was een complete verrassing voor mij. En wat heb ik vanaf het begin al vaak gelachen. Meestal glimlach ik wel tijdens leuke scènes in boeken, maar bij dit verhaal heb ik meermaals hardop zitten lachen! De oneliners waren niet aan te slepen. Nou klinkt dat of het van oneliners aan elkaar hangt, maar dat is zeker niet zo! Julia Ran heeft ondanks de vrolijke noot ook wel serieuze thema’s aan bod laten komen.

Julia Ran heeft een super fijne schrijfstijl. Ook door de grapjes in het verhaal, wat volgens mij bij het schrijven ook al voor de nodige lachstuipen heeft gezorgd, wil je door lezen hoe het verhaal verder gaat voor Chloe (klo-wie). Wat een verandering maakt zij door als personage. Van naïef kippetje naar toch wel een volwassen vrouw. Ik ben blij dat ik van deze verandering getuige mocht zijn!

Meer recensies van Joyce