Maakt indruk

Judith 03 maart 2021 Boekverkoper
Fan van Parijs was ik al... Maar nu ben ik ook fan van dit boek!
In deze roman, gebaseerd op een waargebeurd verhaal, maken we kennis met Odile, een jonge vrouw in Parijs, aan het begin van de Tweede Wereldoorlog. Daarnaast volgen we Lily, een tiener in Froid, Montana, die in 1983 kennis maakt met haar buurvrouw: Odile.
Beetje bij beetje ontvouwt zich de geschiedenis van Odile. Hoe is het haar vergaan tijdens de oorlog en hoe is ze in de Verenigde Staten beland?
Wat kan Lily leren van haar verhaal en hoe helpt Lily Odile?

Ik vond het een mooi verhaal. Het geeft een goed tijdsbeeld en het laat zien hoe er in tijden van groot leed altijd klein leed aanwezig blijft.

Een mooie quote uit het nawoord:
'Door verhalen te lezen die zich in de Tweede Wereldoorlog afspelen (...) vragen mensen zich vaak af wat zij zelf zouden hebben gedaan.
Ik denk dat we ons beter kunnen afvragen wat we nĂ¹ kunnen doen, om ervoor te zorgen (...) dat we mensen behandelen met waardigheid en mededogen.'

Meer recensies van Judith