Fijne fantasy

Judith 23 juni 2022 Boekverkoper
Lang geleden heb ik met veel plezier Ontworteld van Naomi Novik gelezen. Zilvergaren stond al een paar jaar op de plank, omdat ik benieuwd was naar deze opvolger (geen vervolg), maar steeds ging er een ander boek voor. Nu was het dan toch echt tijd om dit boek te lezen en het stelde niet teleur! Wat een fijn, duister sprookje, maar dan heel origineel vormgegeven. De reden dat ik het boek toch 3 sterren geef, in plaats van 4, is dat ik de zinsopbouw soms lastig kon volgen en dan meerdere keren hetzelfde stukje moest lezen om te begrijpen wat er bedoeld werd. Daardoor las het niet altijd lekker door, hoewel het verhaal me wel degelijk pakte.
De wisseling van perspectief vond ik wél interessant. Een nieuwe alinea betekende steeds een nieuwe verteller en soms was het even zoeken wie er nu aan het woord was, maar dat houdt je wel bij de les.
Aanrader voor de liefhebbers van Katherine Arden.

Meer recensies van Judith