Een interessant boek dat lekker wegleest

Judith 10 augustus 2019 Boekverkoper
Tom Phillips neemt ons mee op reis langs de meest grappige maar ook catastrofale fouten die mensen in onze geschiedenis maakten. Was het bijvoorbeeld wel zo'n goed idee van de Engelsman Thomas Waist om in 1859 wat schattige konijntjes mee te nemen naar Australië?
'Bruisend van de humor', zoals een quote op de kaft meldt, is wat mij betreft overdreven, maar aan de toon in het boek kun je wel merken dat de auteur naast journalist ook cabaretier is.
Ik verdwaalde soms wel een beetje tussen alle historische feiten en namen, maar dat komt ook omdat ik verder weinig non-fictie lees en het leestempo anders ligt dan in een roman of thriller.
Toch heb ik dit boek met plezier gelezen, al zijn de feiten soms behoorlijk deprimerend. De uitvinding van gelode benzine bijvoorbeeld, is een hoofdstuk dat ik met stijgende verbazing en verontwaardiging gelezen heb.
Al met vond ik 'De mens' een boek waar je veel van opsteekt en ik geef het dan ook vier sterren.

Meer recensies van Judith