Wow!

Judith (juf-judith) 29 december 2019
Het verhaal is een verhaal vol actie en avontuur. Ik vind het geweldig hoe dit boek, op een fictieve wijze aandacht schenkt aan de schitterende natuur van onze planeet. De feiten en fictie worden in het boek regelmatig gemengd. Zo is er bijvoorbeeld de GROT (een zaal waarin gesimuleerde oefeningen en trainingen worden gegeven) lijkt erg onwerkelijk. Tegelijkertijd kan ik me ook zomaar voorstellen dat dergelijke zalen er in de toekomst zeker zullen zijn, gezien de technologische ontwikkelingen die iedere dag gemaakt worden. Tegelijkertijd wordt in de GROT een situatie nagebootst waarbij de explorers zich bevinden in het bioreservaat van de monarchvlinder in El Santuario del Rosario in Mexico. Deze plek bestaat echt en ieder jaar opnieuw overwinteren de monarchvlinders hier.

In het boek beleefd Cruz een groot avontuur. Hij verdrinkt bijna, wordt achtervolgd, beschoten met een laser, opgesloten in een kast met een speciale gifbom en ontdekt meer over de dood van zijn moeder. Als lezer leef je mee met Cruz tijdens al zijn ontdekkingen en avonturen. Daarnaast zijn ook de natuur- en wetenschapselementen in dit boek ontzettend leuk en interessant om te lezen.Het avontuur is nog niet klaar is wanneer het boek is afgelopen. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het volgende deel.

Ook de laatste bladzijden van het boek zijn bijzonder. Hierin staan een aantal echte onderzoeken en uitvindingen. Ook worden er wat echte explorers uit verschillende delen op de wereld aan de lezer voorgesteld.

In het boek zijn regelmatig afbeeldingen te vinden. Sommige daarvan zijn alleen getekend. Sommige bestaan uit een echte foto waar een stuk overheen getekend is. De afbeeldingen passen bij het verhaal. Wel vind ik de bovenkant van de hoofdstukken soms wat rommelig, maar door het mooie verhaal stoorde me dat niet heel erg. Ik wilde gewoon verder lezen.

Meer recensies van Judith (juf-judith)