Je blijft lezen

Een koning, ridders, graafschappen, West-Friezen, een brouwerij en liefdes. Alles komt samen in deze historische roman die zich in de 13e eeuw afspeelt in Holland en Zeeland.

Het boek gaat eerst over Willem en Katelijne, maar op een gegeven moment lees je vanuit de volgende generatie. Er is namelijk een vreselijk ongeluk gebeurd met Willem. Zijn zoon Floris is nog erg jong en kan dus nog geen graaf of koning worden. Hij moet opgeleid worden en mag vanaf zijn 12e graaf zijn (wat ik overigens erg jong vind).

Je leest het boek vanuit 4 verschillende perspectieven, waarvan Katelijne en Willem er twee zijn. Het is fijn om beide kanten van het verhaal te kennen. Bijna alle personages hebben ook echt geleefd, in het nawoord wordt duidelijk wie er verzonnen is en wie echt geleefd heeft. Die toevoeging echt lezen dus!

De omgeving van de West-Friezen wordt het meest omschreven, maar ook de stad Alkmaar. Er staan voorin het boek ook een aantal kaarten die het verhaal ondersteunen.

Hoewel ik niet vaak een historische roman lees, vond ik deze erg leuk! Het leest vlot, het speelt zich af in een (redelijk) bekende omgeving en de personages zijn leuk neergezet. Ik keek er steeds naar uit om weer een stukje verder te lezen. Zeker aan het einde wordt het spannend!

Ik kreeg dit boek als recensie exemplaar van @amboanthos , dit heeft mijn mening niet beïnvloed.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars