Spannend

Juul 13 augustus 2019
Ik was best nieuwsgierig welke kant Jeroen op zou gaan na de Leiden-trilogie. Eerlijk gezegd kon ik mij bij het idee weinig voorstellen en het sprak mij niet zo heel erg aan. Maar wat had ik het fout! Hij heeft mij met dit boek positief weten te verrassen.

Ook met dit boek bewijst hij weer dat hij een gedegen kennis van de Bijbel heeft. Naadloos verweeft hij de Bijbelse verhalen met die van de geschiedenis van Bolivia en omringende landen. En hun geloven en gebruiken.

Het verhaal is verrassend en zeker ook spannend. Zeker richting het einde en de ontknoping zit de vaart er goed in.

De personages gaan gedurende het verhaal steeds meer leven. Luc en Nayra, maar ook de 3 priesters Maarten, Mauro en Oscar krijgen echt “body” in het verhaal. Je leert ze kennen, hun beweegredenen en hun onzekerheden.

Jeroen bewijst met dit boek dat hij zich definitief heeft geschaard tussen de betere thrillerschrijvers van ons land. Met een geheel eigen stijl en genre. Chapeau! Mijn oordeel: GOED

Meer recensies van Juul