Kwetsbaar

Juul 29 november 2019
Dit boek is gebaseerd op waargebeurde feiten. Dat maakt een heftig en triest verhaal nog veel heftiger en triester. Ik kon het waargebeurde feit tijdens het lezen ook maar niet uit mijn hoofd zetten, waardoor ik me soms ook lekker in de emoties heb laten meeslepen en een traantje gelaten.

Esther schrijft het verhaal met mededogen zonder dat het expres op de emoties speelt. Je wordt als vanzelf meegetrokken in het bizarre leven van Roelf. Het is verbazingwekkend hoe, eigenlijk zo eenvoudig, een leven volledig kan ontsporen. Zonder dat je het zelf echt in de hand hebt. Het is te makkelijk om te zeggen het overkwam hem, want er zijn zeker ook wel momenten van onoplettendheid geweest.

Ik las het boek met compassie voor Roelf, maar ook met verbazing en soms ook boosheid.

De ontknoping vind ik verontrustend, ik ga er eigenlijk vanuit dat dat soort systemen in Nederland gewoon en eerlijk werken. Dat blijkt dus niet zo te zijn.

Dit is het tweede boek van Esther dat gebaseerd is op waargebeurde feiten. En al vond ik haar totale fictie boek ook goed, dit genre ligt haar, wat mij betreft, nog beter. Door het mededogen, maar toch voldoende afstand. Mijn oordeel: HEEL GOED

Meer recensies van Juul