Jndrukwekkend

Juul 16 februari 2020
Waar te beginnen?

Wat een prachtig en bijzonder boek. Wat een prachtige, bijna poëtische taal. De brief van de vader van Richard, vanuit de loopgraven, is wat mij betreft een hoogtepunt van deze mooie taal.

Het verhaal is bijzonder. Je springt heen en weer in de geschiedenis, waarin de jaarwisseling van 1989/ 1990 de basis is.

Je wordt meegnomen naar de Eerste Wereldoorlog, het Interbellum, de Tweede Wereldoorlog, de Wereldtentoonstelling in Brussel en het vallen van het IJzeren gordijn. In het decor van deze gebeurtenissen leef je mee met Richard. Een man die zijn leven lang heen en weer wordt geslingerd tussen twee vrouwen.

Het boek heeft in 2018 de Indie Award gewonnen voor “Meest memorabele personage” en daar kan ik mij absoluut in vinden. Richard is een personage dat je lang bij zult blijven.

Ik ben een beetje stil van het boek, zo heb ik ervan genoten, met Richard meegeleefd, in mijn hart gesloten. Het zelden dat ik zo’n prachtig boek tegenkom. Mijn oordeel: INDRUKWEKKEND

Meer recensies van Juul