Wat als je kistje vond met een muziekpartituur en initialen?

Ka8leen 29 maart 2024
De Griekse dochter is het derde boek in de achtdelige reeks ´De verloren dochters´ met meeslepende liefdesgeschiedenissen over de hele wereld. Elk verhaal start met een kistje dat geërfd wordt wat het begin is van een zoektocht naar één van de zeven verborgen geadopteerde familiegeschiedenissen. In dit geval speelt dit zich af in Griekenland. De boeken zijn volledig los te lezen al heb ik zo het langzame vermoeden dat het achtste deel pas gelezen mag worden nadat je de eerste zeven delen las. Voor mij was dit het eerste boek van de reeks dat ik las en dat deed ik in één namiddag. Eerlijk is eerlijk, ik skipte ook een paar stukjes (die ik dan achteraf herlas) omdat het zo spannend was hoe alles zou evolueren. Vooral het heden slorpte me in het verhaal op, terwijl ik in het verleden iets meer afstand voelde door het taalgebruik. Deze reeks heeft heel sterk een Zeven zussen gevoel en zal dus zeker die lezers aanspreken.

Meer recensies van Ka8leen