Mooie quotes en een sprookje als rode draad

Ka8leen 27 maart 2024
Ik was het mezelf verplicht om dit boekje met mijn volle wakkerheid te lezen. Want dit is geen wervelende roman waar je op een sneltempo doorheen leest, maar een mengeling van dagboekfragmenten, filosofische hersenspinsels, woordenspielerij en een klein verhaal als rode draad doorheen het boek. Sommige fragmenten met een doel, andere gewoon woordenspielerij zonder diepliggende boodschap. Hoe verder ik in het boekje vorderde, hoe meer ik ging uitkijken naar de terugkerende herkenbare kadans. Vooral de speling met woorden die je doet denken van ´aha´ konden mij wel smaken. Andere stukjes deden dat minder, maar daar las ik dan iets sneller overheen. Soms voelde ik mezelf klein omwille van de grote filosofische zinnen. Soms maakte de auteur zich klein in het onzekere gevoel van schrijver zijn en omgaan met afwijzing. Een klein, maar toch pittig leesboek.

Enkele quotes die me raakten:

~ ´Bewonderd´ en ´bewondering´ - beide zijn noodzakelijk in het graag zien. Beide zijn noodzakelijk om van liefde te kunnen spreken. Zien en gezien worden. Kijken en bekeken. Strelen en gestreeld. ~

~Schrijven is wandelen in het bos waarin de bomen verrijzen.~

Meer recensies van Ka8leen