rugzak vol verhalen

kaatkaatkaat 18 juli 2019
Verrassing na verrassing zonder dat het ongeloofwaardig wordt. Het boek dat je laat hopen, dat je als ouder ook maar iets mag lijken op de hoofdpersonen, Rosie en Penn, ouders van een gezin met vijf kinderen. Penn is schrijver en Rosie werkt als arts op de spoedeisende hulp. Na vier jongens te hebben opgevoed, lijkt de vijfde grootbrengen appeltje-eitje. Echter brengt ieder kind een stukje van zichzelf mee, wat maakt dat opvoeden uitdagend blijft. Rosie en Penn proberen naast hun eigen leven, ook het gezinsleven in goede banen te leiden. De vraag is echter; wat is de goede baan? In hoeverre kun je het leven leiden? En wat doe je als je leven door anderen lijkt te worden geleid? De schrijfster van dit boek weet als geen ander hoe een verhaal in woorden kan worden overgebracht. Van Grumwald tot Prinses Stephanie en van Wisconsin tot Thailand, dit boek neemt je mee op reis in het leven van Poppy & Claude en iedereen die deze persoon dierbaar is. Tegelijkertijd laat het je nadenken over onze maatschappij en de zienswijze vanuit verschillende plekken op de wereld. Ik citeer: "Wat is er gelukkiger dan een gelukkig einde? 'Een gelukkig midden'".

Meer recensies van kaatkaatkaat